معرفت مدیر وبلاگ: خانم دکتر سمنبر میرزایی .

و اتقو الله ان الله علیم بذات الصدور( سوره شریفه مائده آیه۷)

معرفت مدیر وبلاگ: خانم دکتر سمنبر میرزایی .

و اتقو الله ان الله علیم بذات الصدور( سوره شریفه مائده آیه۷)

شمع وجود

مکه 

 

 

 

 

 

 

شمع وجود

 

 

آید آن روز که من هجرت از این خانه کنم ؟

از جهان پر زده بر شاخ عدم لانه کنم ؟

رسد آن حال که در شمع وجود دلدار

بال و پر سوخته کار شب پروانه کنم

روی از خانقه و صومعه بر گردانم

سجده بر خاک در ساقی میخانه کنم

حال ، حاصل نشد از موعظه صوفی وشیخ

رو بکوی صنمی واله و دیوانه کنم

گیسو و خال لبت دانه و دامند چسان

مرغ دل فارغ از این دام و دانه کنم ؟

شود آیا که از این بتکده بر بندم رخت

پر زنان پشت بر این خانه بیگانه کنم ؟

 

 

بر گرفته از

دیوان امام

« پیر عاشقان و عارفان »

« حضرت روح الله الموسوی الخمینی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد