معرفت مدیر وبلاگ: خانم دکتر سمنبر میرزایی .

و اتقو الله ان الله علیم بذات الصدور( سوره شریفه مائده آیه۷)

معرفت مدیر وبلاگ: خانم دکتر سمنبر میرزایی .

و اتقو الله ان الله علیم بذات الصدور( سوره شریفه مائده آیه۷)

دو خاطره آموزنده مهم

دو خاطره آموزنده مهم
شنبه ۰۳ شهریور ۱۳۸۶

دو خاطره آموزنده مهم

مرحوم کلینی به نقل از امام جعفر صادق علیه السلام حکایت فرماید:

روزی سه نفر زن حضور پیامبر گرامی اسلام صلّی اللّه علیه و آله شرفیاب شدند.

اوّلین نفر از ایشان اظهار داشت: یا رسول اللّه! شوهر من گوشت نمی خورد، دیگری گفت: شوهرم بوی خوش عطر استفاده نمی کند، سوّمی عرض کرد: یا رسول اللّه! شوهرم با من نزدیکی نمی کند.

حضرت رسول از شنیدن چنین سخنانی ناراحت شد و به سمت مسجد حرکت نمود، پس از وارد شدن به مسجد در جمع اءصحاب، بالای منبر رفت و بعد از حمد و ثنای الهی چنین فرمود:

چه شده است! شنیده ام که بعضی از دوستان من گوشت نمی خورند و عدّه ای بوی خوش استعمال نمی کنند و بعضی دیگر با زنان خود هم بستر نمی گردند.

همه بدانید که مَنِ رسول اللّه گوشت می خورم و بوی خوش استفاده می کنم و با زنان خود هم بستر می شوم.

پس هرکس از روش من در تمام جهات زندگی روی گردان باشد، من از او بیزار خواهم بود.[1] .

همچنین مرحوم شیخ صدوق آورده است:

عبداللّه بن عبّاس پسر عموی پیامبر اسلام صلّی اللّه علیه و آله، حکایت کند:

روزی عقیل نزد رسول خدا حضور داشت و حضرت بسیار نسبت به ایشان اظهار علاقه و محبّت می نمود، علیّ بن ابی طالب علیه السلام وارد شد و اظهار نمود: یا رسول اللّه! آیا عقیل مورد علاقه و اطمینان شما است؟

حضرت رسول صلوات اللّه علیه فرمود: آری، به خدا سوگند! من او را به دو جهت دوست دارم: یکی به جهت خودش و دوّم به جهت دوستیش با ابوطالب.

و سپس افزود: همانا فرزندش مسلم در محبّت و دفاع از فرزندت حسین علیه السلام کشته خواهد شد و مؤ منین برای او گریان خواهند گشت و ملائکه ها بر او درود خواهند فرستاد.

ابن عبّاس می افزاید: رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله، پس از این سخنان گریان شد و اشکِ چشم هایش، بر صورت مبارکش جاری گشت و سپس فرمود: من شکایت غاصبین و ظالمین بر اهل بیتم را به خدای سبحان می کنم.[2] .

(1) فروع کافی:ج5،ص496،ح5.

(2)بحارالانوار:ج22،ص288،ح58 به نقل از امالی صدوق.

منبع:  http://www.zomorod1.mihanblog.com  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد